Порядок супроводу (надання допомоги) осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення у відокремлених приміщеннях територіальних підрозділів ГУНП в Чернівецькій області

 

ПОРЯДОК

супроводу (надання допомоги) осіб з  інвалідністю та інших маломобільних груп населення  у відокремлених приміщеннях територіальних підрозділів ГУНП в Чернівецькій області

1. Вхід до відокремлених приміщень територіальних підрозділів ГУНП в Чернівецькій області здійснюється через центральний вхід. Чергові-поліцейські, що здійснюють цілодобове чергування по окремих приміщеннях підрозділів ГУНП (в тому числі спостереження через зовнішні камери відеоспостереження), виявивши, що особа (особи), що потребують допомоги, намагається увійти на територію, невідкладно слідує до такої особи дізнається про необхідність супроводу, а уразі необхідності – невідкладно зв’язується із відповідальною особою.

2. Відповідальна особа зустрічає і супроводжує осіб, що потребують допомоги, а в разі настання надзвичайної ситуації відповідає за евакуацію  осіб з інвалідністю з території підрозділу. 3 питань, що стосуються особи з інвалідністю, важливо завжди пам’ятати, що потрібно звертатись безпосередньо до цієї людини, а не до особи, яка її супроводжує. Щоб звернути на себе увагу людини з вадами слуху, необхідно помахати рукою, або іншим чином привернути їхню увагу.

3. У першочерговому порядку відповідальною особою уточняються, якої допомоги потребує маломобільний громадянин або особа з інвалідністю, мета відвідування підрозділу, необхідність супроводу. Якщо особа, яка потребує допомоги відмовляється від пропозиції та не потребує допомоги відповідальної особи, забороняється нав’язувати свою допомогу. Забороняється торкатись осіб з інвалідністю чи їх допоміжних засобів пересування без їх дозволу.

3.1. Необхідно бути терплячим з людьми, які мають труднощі в спілкуванні; не виправляти їх; не закінчувати їх речення замість них. В спілкуванні з особами з обмеженим слухом чи тими, то не чують, в нагоді інколи можуть стати ручка з папером.

3.2. Необхідно використовувати чіткі, короткі речення. Якщо особа з інвалідністю не зрозуміла відповідальну особу, потрібно повторити щойно сказане або спробуйте перефразувати речення. Деяким особам, що не чують або мають обмежений слух, може бути легше зрозуміти, якщо відповідальна особа також використовуватиме жестикуляцію руками, щоб пояснити напрям руху.

3.3. Якщо допомоги відповідальної особи потребує користувач візка, спочатку необхідно спитати людину, куди вона хоче дістатись, а потім проінформувати про необхідність довезти її. Забороняється нахилятись і спиратись на інвалідний візок чи на інший допоміжний засіб людини.

3.4. У разі, якщо до відповідальної особи звернулась людина з порушенням зору, в першу чергу необхідно представитись, назвати прізвище, ім’я та по батькові, свою посаду, представити інших присутніх осіб, розповісти такій особі, де вона знаходиться. Під час супроводу такої людини необхідно спитати, чи хоче вона бути попередженою про сходи, двері та інші перешкоди. Якщо так, то необхідно коментувати шлях і маршрут, яким здійснюється пересування. Наприклад. «За декілька кроків ми повернемо ліворуч» чи «Ми підходимо до сходів». Коли буде досягнуто необхідного місця, потрібно повідомити людину, де вона знаходиться. Завжди відповідальній особі необхідно говорити такій людини про своє наближення чи віддалення.

3.5. В разі необхідності, за погодженням із керівництвом підрозділу, відповідальна особа залучає інших працівників до супроводу осіб, які потребують допомоги.

4.  У разі подання заяви до відокремленого підрозділу, відповідальна особа приймає вхідну кореспонденцію у такої особи та передає на реєстрацію у встановленому порядку або за бажанням такого громадянина супроводжує її до приймальні і знайомить маломобільного громадянина і особу з інвалідністю з працівником відділу, відповідальним за приймання вхідної кореспонденції, особисто, представивши прізвище, ім’я та по батькові один одному.

5.  Особи, які потребують допомоги користуються пріоритетним правом при подачі документів до канцелярії відокремленого підрозділу.

6. При відвідуванні території відокремленого підрозділу особами, які потребують допомоги відповідальна особа роз’яснює правила внутрішнього та службового розпорядку, а також години прийому громадян і розповідає про особливості будівель відокремлених підрозділів ГУНП:

- кількість поверхів; поручнів, інших пристосувань і пристроїв для осіб з інвалідністю стосовно його функціональним обмеженням; розташування санітарних кімнат, можливі перешкоди на шляху та ін.;

- структуру будівлі, в якому кабінеті і до кого звернутися з питань, які можуть виникнути.

7. Після закінчення часу перебування на території відокремленого підрозділу осіб, які потребують допомоги, відповідальна особа супроводжує таких осіб до виходу з території.

8. При необхідності особи, які потребують допомоги можуть заздалегідь погодити з відповідальною особою за телефонами необхідний обсяг допомоги при організації доступу в приміщення відокремленого підрозділу із зазначенням дати і часу прибуття.