Цей вид вішингу полягає у маскуванні шахраїв під певну організацію, банк, постачальника послуг, працівників державних установ, правоохоронних органів та ІТ-служби для створення страху і безвиході. Така маніпуляція наштовхує громадян миттєво приймати необдумані рішення. Після «встановлення довіри» шахраї виманюють у власника платіжної картки конфіденційну інформацію та стимулюють людину до здійснення транзакцій.
Під час вішингу шахраї використовують декілька інструментів і тактик, які допомагають їм досягти своїх протиправних цілей. Зокрема:
- підробка ідентифікатора абонента, за допомогою яких можна приховати справжнє місцезнаходження шахрая і навіть підробити номери телефонів відомих організацій;
- отримання інформації з соціальних мереж, яка в подальшому може бути використана під час атаки (зокрема, використання особистих даних про людину може допомогти шахраям викликати довіру).
Співробітники відділу протидії кіберзлочинам у Чернівецькій області вкотре нагадують громадянам, що представники банків ніколи не телефонують, не надсилають смс-повідомлення клієнтам з проханням повідомити номер своєї картки, строк її дії, PIN-код, CVV2-код та назвати секретний код, який надходить в смс-повідомленні.
Пам’ятайте: запитувати про такі дані законного права не має права ніхто!
Також з обережністю ставтеся до будь-яких повідомлень від незнайомих осіб, отриманих на електронну пошту чи смс про блокування картки. Ніколи не передзвонюйте за номерами, які в них зазначені. Натомість одразу зверніться до служби підтримки банку та на спецлінію «102».
Долучайтесь до проекту БРАМА, скануючи qr-код.
Коментує: Олександр ДОЛІШНЯК - начальник відділу протидії кіберзлочинам в Чернівецькій області Департаменту кіберполіції Національної поліції України
Відділ комунікації поліції Чернівецької області