Сержант поліції понад три роки служить в органах внутрішніх справ. Коли в Україні стартував проєкт «Служба освітньої безпеки», поліцейський вирішив змінити напрямок роботи та пов’язати правоохоронну діяльність із безпекою дітей. Як проходить робочий день інспектора сектора СОБ ЧРУП ГУНП в Чернівецькій області Богдана Москалюка у навчальному закладі та що входить до його повноважень, – розповідаємо далі.
Волоківський ліцей – один із дев’яти навчальних закладів загальної середньої освіти Буковини, де вже працює інспектор «Служби освітньої безпеки». Пройшовши усі етапи відбору та відповідне навчання, з серпня цього року поліцейський Богдан Москалюк закріплений за цим ліцеєм. Тому налаштування комунікації із колективом, учнями та їхніми батьками сержант поліції розпочав завчасно до початку навчального року. Крім цього, правоохоронець ознайомився із паспортом безпеки ліцею, щоб максимально передбачити потенційні ризики у період дії воєнного стану.
– Мій робочий день розпочинається о восьмій ранку. Одягнувши спорядження, я оглядаю приміщення школи та прилеглу територію щодо наявності заборонених предметів, які можуть нести загрозу життю і здоров’ю учасників навчального процесу, – розповідає Богдан Москалюк.
Щоранку біля школи зустріти дітей, коли їх підвозить автобус чи батьки. Провести їх через дорогу через пішохідний перехід. Супроводити до класів. І так кожного дня. Ці правила не лише дисциплінують учасників навчального процесу, а й мінімізують ризики для ліцеїстів, переконаний інспектор СОБ.
– Ми разом з педагогами обговорюємо план дій на день, а також те, як попередити виникнення проблемних питань і вирішити їх негайно. Зокрема, у випадку повітряної тривоги я допомагаю дітям оперативно без паніки дійти до укриття, нагадую правила поведінки та алгоритм дій під час надзвичайних ситуацій, – каже поліцейський.
Вкінці робочого дня переконатися, що приміщення ліцею і надалі є безпечним місцем перебування для дітей – зобов’язаний інспектор СОБ. Пильність, увага, навики поліцейського та довірливі відносини його з учнями дають свої результати.
– Безпечне освітнє середовище є пріоритетом у моїй роботі, щоб діти могли зосередитись на своїх цілях і меті, – підсумовує Богдан Москалюк.
Оскільки до повноважень інспектора СОБ належить не лише правоохоронна, а також наставницька і просвітницька функції, поліцейський на такій посаді є колегою педагогів та особою, якій однією з перших довіряють діти.
– Незнання законів не звільняє від відповідальності. Тому ми педагоги залучатимемо інспектора СОБ до різноманітних профілактичних заходів, що у майбутньому дасть свої результати, – говорить директор Волоківського ліцею Марін Гуралюк.
– Посада інспектора СОБ у школі під час дії воєнного стану є надзвичайно потрібною і полегшує процес навчання дітей та перебування їх у безпеці. Я як психолог допомагаю дітям навчитися довіряти людині в погонах, – каже психолог Волоківського ліцею Наталія Асевоає.
Правоохоронці створюють безпечні умови навчання дітей у період війни, охороняють безпеку в закладах освіти, дбають про правопорядок і здійснюють превентивну роботу з дітьми. Відповідно до проєкту, ці функції поліцейські будуть виконувати і після завершення війни.
Відділ комунікації поліції Чернівецької області